top of page
Foto van schrijverDaniëlle Schoonderwoerd

Blok 2 - Lesweek 2



Gister heb ik de uitslag ontvangen van mijn toets van Blok 1. Wij krijgen geen cijfer als beoordeling maar een woordbeoordeling. Dit kan zijn onvoldoende, voldoende, goed of excellent. De beoordeling die ik gemiddeld kreeg was Goed en daar ben ik ontzettend blij mee. Toen ik naar mijn beoordelingsformulier ging kijken had ik zelfs op 2 punten excellent, op 2 punten goed en op 1 punt voldoende. Een beoordeling om trots op te zijn 💪🏼.


Vanmorgen begon de lesdag met studievaardigheden. In deze les hebben we de verschillende manieren van reflecteren besproken en feedback geven en ontvangen. Wat een mooie manieren om dit te doen. Ook herkende ik bepaalde manieren van reflecteren die ik, zonder het te weten, afgelopen zomer heb toegepast.


Over feedback geven en ontvangen hebben wij het in teamcoach sessies al vaak gehad. Toch zag ik hier weer nieuwe manieren en regels omtrent feedback geven en ontvangen. Ook het belang van reflecteren en feedback geven en ontvangen werd goed uitgelegd en waarom het in het vak ervaringsdeskundige ook zo belangrijk is.


Nadat studievaardigheden afgerond was, gingen we verder met de les van het vak, waar het dit blok om draait, Grondhouding Ervaringsdeskundigheid. Wat ik leuk vond is te zien hoe er uitleg gegeven werd over de 5 aspecten van krachtgericht werken. Deze methode had ik al ontdekt toen ik mijn voorbereiding ging maken voor de praktijkopdracht die we uit moeten voeren in dit blok. En omdat ik er daar al mee bezig was geweest, heb ik afgelopen maandag bij het uitvoeren van een practicum tijdens de WRAP-Refresher (herhalingscursus om de WRAP te mogen blijven faciliteren) ook al deze methode in het licht gezet. Leuk dat de les daar vandaag mee begon.


Ook hebben een aantal studenten geoefend met de eerste rollenspellen, waarvan volgende week de “officiële” rollenspellen van start gaan. We gaan tijdens de lessen rollenspellen oefenen en op het eind van Blok 2 krijgen we een Performance Toets, waar we een rollenspel gaan spelen met een oud student en waarbij je dan je grondhouding kan laten zien, met de leerdoelen die je benoemd hebt in je voorbereidende opdracht.


Na de les over het vak van dit blok hadden wij tot slot nog SLB. Er was een andere SLB-er ziek, daarom zaten we nu met 2 groepjes bij elkaar. Dat was toch wel anders dan met onze kleine vertrouwde groep. We hadden het over herstel en het herstelverhaal. Nu vind ik dat gelukkig niet het meest ingewikkelde stuk, dus was het goed te doen.


Daarna zijn we met een groepje van 5 studenten nog op de werkplek geweest van een mede-student. Leuk om te zien waar zij haar werkplek heeft en zij trakteerde ons nog op een mini concertje, waarbij ze haar eigen geschreven nummer speelde op piano en voor ons zong. Wat geweldig om dit zo met een klein groepje te mogen beleven, zorgt ook weer voor verbinding. Doordat ik niet op de tijd gelet heb, reed helaas net de trein voor mijn neus weg en zit ik nu pas in de trein terug naar Hoorn, het is inmiddels 18:50 uur. Was dit handig zo na zo’n drukke week? Eigenlijk niet. Het was wel verbindend en dat vind ik wel belangrijk. Nu rustig aan doen.

29 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

1 Comment


janenanschoon
Nov 21

Wat een fijne schooldag heb je gehad. Kan mij voorstellen dat je hier veel energie van krijgt.

Jammer dat je dan de trein mist en laat thuis komt.

Like
bottom of page