Blok 4 - Lesweek 4
- Daniëlle Schoonderwoerd
- 15 mei
- 2 minuten om te lezen
Er is alweer een week voorbij. De tijd vliegt en ik begin zo langzamerhand een beetje paniek te voelen. Op 17 april zijn wij begonnen met dit blok en ik ben (op mijn vakantie na) bijna alle dagen bezig geweest om gesprekken te voeren, afspraken te regelen, theorie te lezen, hulp in te schakelen om deze opdracht tot een goed einde te brengen.
Inmiddels is het 15 mei, heb ik nog geen enkel gesprek over stigma kunnen voeren, heb ik het ook zelf niet gesignaleerd binnen onze organisatie, heb ik nog geen idee hoe ik het ontdekte thema rondom stigma op foto’s vast moet leggen en waar ik mijn presentatie in de organisatie wil/kan gaan houden.
Volgende week 22 mei hebben we een formatieve toets, daarin moeten we een posterpresentatie geven (die ik dan ook nog moet maken) over datgene wat we gesignaleerd hebben en hoe we dit willen aan gaan pakken. Ik heb nog niets en heb dus ook geen idee….
Vanmiddag hebben we LAB en daarin kun je verdere verdieping krijgen op dit onderwerp en de opdracht, ik hoop dat de docenten en medestudenten mij kunnen helpen hoe verder. Gister heb ik een gesprek met mijn manager gehad, zij houdt zich ook bezig met Diversiteit & Inclusie en ik heb haar gevraagd om mee te denken.
Ik voel veel onrust en lichtelijke paniek, omdat ik al zoveel gedaan en geprobeerd heb, de tijd doortikt en het tussen mijn vingers door dreigt te glippen. De paniek die ik vorig blok ervoer was een stuk intenser en of dit komt omdat ik nu met medicatie gestart ben of niet, ben ik blij dat ik nog niet als een kip zonder kop in de rondte ren 😬
Het is inmiddels kwart voor vier en ik zit alweer terug in de trein naar huis. Bijzonder hoe sommige dingen kunnen lopen. Tijdens deze les werd er dieper op ingegaan wat we volgende week met de formatieve toets moeten doen en hoe we vanuit daar verder kunnen met de summatieve toets (de eindtoets). Het bijzondere is dat de docenten zich minder aan de richtlijnen houden, dan dat in de Rubrics beschreven staan.
De Rubrics zijn de voorwaarden waar je in je toets aan moet voldoen om een voldoende te halen en daar stonden een heel aantal punten in, waarvan ik niet wist hoe ik ze zou moeten aantonen in mijn summatieve toets. Met deze versoepeling en de versoepeling voor de formatieve toets volgende week is mijn error in mijn hoofd direct een stuk minder en begin ik weer wat vertrouwen te krijgen.
De reden dat ik nu al terug in de trein zit, is omdat LAB niet doorging vanwege de formatieve toets volgende week. De schooldag wordt voor sommigen volgende week een stuk langer, daarom mochten we dit vandaag compenseren. Voor mij geldt dat volgende week niet, omdat ik in de eerste groep van de toets zit, maar wel op 19 juni als de summatieve toets plaatsvindt, dan zit ik in de tweede groep en waarschijnlijk tot 18:00 uur op school. Dus die compensatie voor vandaag en volgende week is fijn.
Lieve Daniëlle, wat fijn dat het stresslevel iets is gezakt zodat je nu ook wat ideeen krijgt voor de toets. Heel veel succes. 🥰😘